RADIO VOCATIV

marți, 25 septembrie 2012

jurnal de vacanţă (1) MOIECIU, VILA REBECCA



În ultimii ani am decis să-mi iau concediul primavara şi toamna. Anul acesta a venit timpul toamnei să mă însoţească în plimbările mele rebele. Am hotărât să respir aerul de la poalele pădurii, aflate în apropierea Vilei Rebeca, din localitatea Moieciu, la 5 km. de Castelul Bran.
Ne-am îndreptat spre destinaţia propusă, admirând frumuseţile plaiurilor mioritice.
 Răşina curgea plictisită pe scoarţa copacilor uriaşi, turiştii se opreau şi strângeau câteva boabe cu miros de tămâie.
 Am ajuns la vila Rebeca, construită la marginea pădurii. Dimineaţa, căprioarele se strecoară speriate să bea apă din jgheaburi, făcute special de proprietarul pensiunii, iubitor de animale şi natură.
 Livingul în care se afla o plasmă imensă, facilita vizionarea comodă a  programelor televiziunilor preferate, în timp ce serveam cafeaua sau micul dejun.   

 Un mini bar maschează elegant bucătărioara din spatele acestuia. Aveam acolo tot ce ne trebuia pentru a ne prepara prânzul.
 Terasa mare aşteaptă turiştii, dimineaţa, la cafea, în timp ce admiră peisajul superb, savurând odată cu licoarea aromată liniştea şi mirosul florilor din jurul pensiunii.
 Eheeei! şase soldaţi îmbrăcaţi în uniformă roşie, salută turiştii care înghit în sec trecând pe lângă ei, dând onorul papilelor gustative pofticioase. Soldaţi, drepţi! ce faceţi voi aici?...,,Aşteptăm să ne acrim, să trăiţi! Ordonaţi!''...Acriţi-vă mai repede, nu plec de aici până nu-mi înfig colţii în carnea voastră, până atunci, îmi va ploua în gură! Alinieeee-rea! Pas alergător înainte, spre pivniţă! Înainte- eeee marş! Stâng, stâng, stâng, drept, stâng...!
 Terasa mică, pentru o familie de 4 membri.
Leagănul, ce comod e pentru a lectura sau asculta muzică...poţi visa la ,,zbor deasupra unui cuib de cuci''.


 Foişorul care găzduieşte amatorii de grătare şi chefuri până dimineaţă.
 Cromatica săndăluţelor vilei încântă ochiului iubitorului de frumos.
 Nimic nu se compară cu frumuseţea pânzelor pictate de marele creator.
 Picături de oranj aruncate prin verdele de smarald cerat al frunzelor mângâiate de vânt...
 Civilizaţie şi natură
 Ora prânzului se apropie. Preparăm ciorbiţă de porc, ca la mama acasă, cu hrean, zdrenţuită cu ouă proaspete cumpărate de la locuitorii din apropiere, de unde procuram lapte proaspăt de văcuţă, brânză de oaie şi caş afumat. Ce avem pentru felul doi? Mămăliguţă cu smântână şi brânză de burduf, pui la ceaun cu cremă de usturoi.
 Desert, prăjitură cu prune şi cu vişine, din dulceaţă. miam!n+a mai rămas nimic, după cum observaţi.
 Rustic, în aceste minibutoiaşe ne beam cafeaua.
 Inevitabil, am avut şi oaspeţi nepoftiţi, cârtiţe.
 Nu, nu sunt căpşuni ci zmeură.
 şi am încălecat pe-o şa, până mâine, staţi aşa!

 VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Share |